mandag 11. mars 2013

Trådløst nettverksprosjekt

Oppgave 1

Sett opp den trådløse som om den kommer i tillegg til den routeren du har hjemme. Dvs velg ssid, kanalvalg osv osv alle vurderinger må dokumenteres.

Maks users og tidsrom


Jeg valgte å sette at maks antall av brukere skulle være 150 fordi jeg syntes ikke det trengtes å ha mere da jeg valgte å sette opp denne i tillegg til den jeg allerede har hjemme. Siden dette blir min "private" så kommer det ikke til å bli brukt opp.

Jeg satte også på at det skulle være riktig tidsrom for at den skulle være stilt inn riktig.






















SSID og Kanal



Jeg valgte å bruke "Harbosen"  som SSID fordi det er lett gjenkjennelig og enkelt og huske.
Valgte og brukte kanal 8 ut ifra at programmet "inSSIDer" viste meg at den var minst trafikkert.















Jeg valgte og endre passord på innloggingen til routeren og på nettet for mest sikkerhet.
WKPA2 Personal er også valgt fordi dette gir høyest sikkerhet i motsettning til de andre valgene.
TKIP og AES valgte jeg fordi dette er forskjellige typer kryptering som er bedre enn å bare ha feks bare en eller annen type sikkerhet.




Oppgave 2

Sett opp den trådløse som om du jobber for ett lite firma. Hvor du i tilleg til de vanlige tingene legger til IP, GW og DNS





Jeg måtte skifte ifra automatisk DHCP til Statisk IP for å endre på dette vi skulle gjøre.
Vi satte da IP, SubMask og GW samtidig som vi satte på DNS.







Da vi skulle holde av en MAC adresse til en printer ble det seendes slik ut.
Valgte og holde av 192.168.1.4 til dette og satte MAC adressen den skulle ha.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar